"In dit concept van voorstelling en workshop wordt vanuit de gehele mens gekeken, gedacht, gevoeld, gesproken,... om te weten te komen waar je zelf staat. Wie je bent. Of niet wil zijn. Onze leerlingen waren zeer enthousiast dat voor dit alles tijd gemaakt werd. En het was zichtbaar dat ze ervan genoten hebben!"

(Ilse Vanbaelen, zorgcoördinator/leerlingenbegeleiding)

    INHOUD   |    PRAKTISCH    |   GETUIGENISSEN    |    VOOR LEERKRACHTEN

"En wat volgend jaar?!"

 

De studiemogelijkheden binnen hoger onderwijs zijn eindeloos. Vaak werkt dat voor studenten eerder verlammend dan bevrijdend. Daarom neemt DaDa de tijd om samen met hen in hoofd én hart te duiken. "Wat kan ik?", "Wat wil ik?" en "Wat moet ik?", zijn daarbij ondergeschikt aan "Wie ben ik?". En "Hoe kies ik?" gaat voor op "Wat kies ik?". Zo vormt DaDa een noodzakelijke voorbereiding bij (of aanvulling op) SID-inbeurzen en studiekeuzebrochures.

WAT BIEDT DADA?

Een interactieve workshop, al dan niet gevolgd door de voorstelling 
"Totdat we Samenvallen".

"So please ask yourself:

'What would I do if I weren't afraid?' 

And then go do it."

(Sheryl Sandberg)

 

PRAKTISCH

DUUR

Voorstelling: 1 lesuur (50 min) | Workshop: 2 lesuren (100min)

LOCATIE

Op de school

LEEFTIJD

17+ (leerlingen uit het zesde middelbaar)

VERLOOP

Het dagverloop wordt in overleg besproken en is afhankelijk van het aantal leerlingen.

PRIJS

Voorstelling: €6/lln. | Workshop: €6/lln | Voorstelling + workshop: €10/lln 
(met een minimum van €300)

! TIP !

Gebruik "DaDa" bij de invulling van de vakoverschrijdende eindtermen (Communicatief vermogen, creativiteit, exploreren, kritisch denken, zelfbeeld, verantwoordelijkheid...)

 

Voorstelling en/of workshop boeken? Nog vragen? KLIK HIER!

"Would you tell me, please, which way I ought to go from here?"
"That depends a good deal on where you want to go," said the Cat.
"I don't much care where..." said Alice.
"Then it doesn't much matter which way you go," said the Cat.
"...so long as I get somewhere," Alice added as an explanation.
"Oh, you're sure to do that," said the Cat, "if you only walk long enough."

(Alice in Wonderland)
 

GETUIGENISSEN

De workshop was enorm interessant, vooral omdat we allemaal voor een nieuw hoofdstuk staan. We moeten binnenkort keuzes maken en vanuit de school krijgen we hier niet zo veel begeleiding bij, zo'n workshop is een goede hulp. De afwisseling tussen oefeningen, geluidsfragmenten en video's was ook fijn.

Anonieme student

Hiberniaschool, Antwerpen

​Ik vond de voorstelling echt heel aangrijpend en mooi. Het horen van hoe iemand zijn/haar weg probeert te vinden in deze wereld is erg interessant. Zeker als je zelf aan het begin van grote keuzes staat, zet het je wel aan het denken. Goed ook om verschillende media te gebruiken, daardoor bleef je aandachtig.

Anonieme student

Hiberniaschool, Antwerpen

Ik vond het heel interessant omdat je veel over jezelf te weten komt. Door dingen van vroeger te herdenken weet je ook dat je ongeveer die dingen die je wil gaan studeren al gedaan hebt als kind tijdens het spelen. Ik ben er nu ook achtergekomen dat ik de richting event- en projectmanagement echt wel wil gaan bekijken op de infodagen.

Anonieme Student

Sint-Ritacollege, Kontich

De dingen die bij mij het meest zijn blijven hangen zijn dat je beroep eigenlijk een missie moet zijn waarmee je iets wil doen voor de samenleving. Dat je iets moet doen omdat je het leuk vindt en niet omdat het een hoge studie is of omdat je het aankan. Dat wat je als kind graag deed nog steeds iets zegt over je passies en vaardigheden, ook al hangt er niet meteen een beroep aan vast. En dat creativiteit iets is wat je kan aanleren. Sinds de training twijfel ik al een stuk minder over wat ik volgend jaar ga doen. Nu weet ik dat ik niet te veel moet nadenken over geld en wat een 'hoge' richting is, maar vooral aan wat ik zelf wil doen en wat betekenisvol is.

Iske Zandbergen

Wat ik meeneem van de voorstelling is dat het niet erg is om te ploeteren, maar dat je gewoon naar jezelf moet luisteren. Die boodschap is ook zeker iets wat de klas op dit punt nodig heeft. We zijn allemaal een beetje in paniek over de toekomst en een voorstelling als deze stelt ons op dat vlak een beetje gerust. Het zegt niet "het gaat allemaal goed gaan", maar het is een eerlijk verhaal.

Anonieme student

Hiberniaschool, Antwerpen

Please reload

"When a flower doesn't bloom, you fix the environment in which it grows, not the flower."
 
(Alexander Den Heijer)
 

VOOR LEERKRACHTEN

"SOS studiekeuze" en "Eerste opstap naar werknemers van de toekomst" zijn maar twee slagzinnen uit brochures voor laatstejaars die verder gaan studeren. Maar is er niet meer dat kan gebeuren rond bewustwording van laatstejaars die voor belangrijke beslissingen staan? Ik denk van wel." 

 

(Ilse Vanbaelen, zorgcoördinator/leerlingenbegeleider)

Wij denken dat ook. En de impact van DaDa kan nog erg vergroot worden, als ook de leerkrachten betrokken zijn.

 

Ook voor leerkrachten zijn voorstelling en workshop zeker interessant. ​

Een actuele, relevante invulling van een studiedag?

Dat kan volgens verschillende formules, in onderling overleg.

Meer info? Met plezier!​

info@collectiefablatief.be

+32(0)473/49.23.13

"You don't find your calling, you fight for it."

(David Isay)